Mai conteaza Page Rank-ul? Evident, nu!

PR (page rank) a fost multă vreme criteriul după care erau clasificate siturile şi blogurile, iar toţi specialiştii în SEO se dădeau în vânt să descopere modul în care Google atribuia un page rank acestora.  Deşi nu s-a făcut vreun anunţ oficial, sau cel puţin eu nu ştiu că există vreunul, a început să devină evident încă de acum un an mai bine că page rank-ul nu a mai fost actualizat de ceva vreme. Și au început să apară voci care să afirme cu tărie că tătuca Google a renunțat la el, pur și simplu.

Dar, în fapt, lucrurile au rămas ceva mai complicate fiindcă Google nu a anulat page rank-ul siturilor care deja aveau unul, indiferent de cât de în paragină părea situl respectiv și cât de evident era că normal ar fi fost ca page rank-ul să scadă. Lucru de care au profitat din plin mai ales scribii de advertoriale, căci își puteau stabili un preț mai bun pentru articole, comparabil cu situri mai bine lucrate și care vădeau, ochiometric, o poziționare mai bună în căutări decât celelalte, dar și vânzătorii de situri, care cereau un preț mai mare pe cele cu fost page rank mare, urmărind să înșele cumpărătorii care nu știau cum stă treaba cu neactualizarea acestuia din ultima vreme. Mai ales că Google păstra o tăcere de mormânt asupra intențiilor sale: lucrează la un nou algoritm și va reveni asupra acestui criteriu sau renunță definitiv la el?

Partea tristă este că deținătorii de situri care au apucat cu page rank mare luptă încă să mențină trează iluzia că acesta mai contează, deși energia investită în asemenea cauză ar ajuta mai bine dacă ar fi direcționată către creșterea calității conținutului acelor situri, căci unii nu s-au mai obosit să scrie bine, conștienți fiind că page rank-ul lor este înghețat și va rămâne așa indiferent de activitatea lor ulterioară. 

Ceea ce mi se pare și mai trist este că Google nu pare să fie preocupat de confuzia creată și nu vine cu nicio soluție care să-i ajute pe cei care plătesc advertoriale sau cumpără situri.  O asemenea situație arată, încă o dată, că o companie gigant care nu are un competitor pe măsură pe piață, își poate face propriile reguli fără să-i pese de consecințele acestora asupra consumatorilor. Lucru care mă deranjează într-atât încât încep să mă orientez și spre alte motoare de căutare.

Leave a Reply