Social Media Experiment

Jack Vale este un comediant american care trăiește în California împreună cu soția și cei 5 copii ai lor și care se ține de șotii filmate cu camera ascunsă. El are un canal pe Youtube unde pune filmările sale haioase la dispoziția publicului. Ultimul lui experiment – SOCIAL MEDIA EXPERIMENT – urmărește reacția oamenilor atunci când sunt confruntați offline cu amănunte din viața lor particulară pe care le-au împărtășit publicului larg pe diverse rețele de socializare: facebook, twitter, instagram etc.

DSCN1497

Înarmat cu informații personale (inclusiv data nașterii, numele cățelului și al bolii de care suferă) Jack abordează persoanele cu care este prieten pe aceste rețele, dar care nu îl cunosc personal, și care rămân cu gura căscată atunci când li se adresează familiar spunându-le amănunte din viața lor în fața unor prieteni offline care habar nu aveau de lucrurile respective.

Dincolo de amuzamentul provocat de experiment, se naște o întrebare serioasă: de ce oamenii sunt dispuși să divulge informații foarte personale pe diverse rețele de socializare unor necunoscuți, dar sunt reticenți să spună aceleași lucruri prietenilor offline? Ba, mai mult, se jenează atunci când se întâlnesc offline cu prieteni virtuali care par să țină minte amănuntele sordide puse pe facebook (sau altundeva)?

O altă întrebare care se impune este dacă într-adevăr offline oamenii nu dau atâtea amănunte despre ei, sau poate dau, dar nu sunt ținute minte atât de bine ca atunci când sunt citite pe un timeline, eventual însoțite de fotografii de la diverse evenimente?

Oricum ar fi, ideea este că se distribuie mult prea multe informații personale în mediul virtual, ceea ce va duce la o schimbare a perceptiei comune despre granița dintre viața socială și cea personală. Este drept că mai ales persoanele extravertite sunt cele care au  impus moda destăinuirilor online, dar acest trend are impact și asupra celor introvertite, care țin cu dinții de zona lor privată. 

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=5P_0s1TYpJU[/youtube]

2 thoughts on “Social Media Experiment

  1. In intalnirea fata in fata, oamenii isi percep mai acut emotiile unii altora si au reticente in a primi un feedback negativ sau chiar pozitiv. Sunt persoane care nu se simt confortabil in a fi laudati pentru ceva, nu stiu cum sa reactioneze la asa ceva, nu stiu sa multumeasca pur si simplu, considera ca nu merita atentie etc. si atunci evita sa creeze situatii care sa-i sileasca sa faca fata unor atarii emotii. In online, pot incerca toate acestea, fiind la adapost de privirile celorlalti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.