Recent, gazda noastră care ne-a garantat binevoitoare că rămâne la dispoziția noastră gratuit always atunci când ne-am înscris în catastiful ei, anume facebook, a anunțat direct și fără s-o intereseze că rănește sentimentele și încrederea oaspeților ei temporari, că se așteaptă ca traficul organic ( adică ăl natural, făcut din cititorii care nu vin mânați de la spate de reclamele plătite, ci de bunăvoie și fiindcă le place ce postezi) să scadă și să crească în paralel cel plătit. Adică, nu plătești, nu intri pe flux și nu ai trafic. Dar dacă ți se rupe de el și găsești metode alternative să-ți aduci vizitatorii, și mai bine ar fi. (Cred că domnii de la facebook uită că bunăstarea și fericirea lor pământească depind de faptul ca utilizatorii să nu-și ia tălpășița într-o zi, lăsându-le facebook-ul piesă de muzeu, lucru care se prea poate întâmpla dacă tot continuă să facă nazuri.)
Cele mai afectate vor fi marile branduri care aveau oameni plătiți special să socializeze pe diverse rețele tocmai ca să crească traficul organic, cel mai sănătos și pe care într-adevăr se poate conta să revină.
Partea bună a acestei măsuri este că provoacă utilizatorii să se gândească la soluții alternative pentru a nu rămâne la discreția capriciilor și intereselor facebook -iene, și la o adică să se poată dispensa de el oricând, pe de o parte, iar pe de alta este că blogurile cu conținut util, de calitate nu vor fi dezavantajate, pentru că posturile lor avea trafic din sharuit în ciuda manevrelor managerilor facebook -ieni de a forța companiile, și nu numai, să bage mâna în buzunar dacă vor ca posturile să le fie distribuite la toți frienzii.
Nu stiu la nivel de corporatism inalt, dar la nivel de small business nu as fi prea ingrijorat avand in vedere ca exista zeci de alternative la Facebook. Social media e extrem de dezvoltata “nowadays” iar competitia abia asteapta ca FB sa faca o greseala. Mie personal chiar putin imi pasa de FB cand exista Twitter, Google+ (ce-mi place chiar mai mult), Reddit, Tumblr, Pinterest, plus toate cele chinezesti 🙂
Eu inca nu m-am obisnuit cu retelele celelalte, pe Twitter-ul am intrat chiar f. rar pana acum, dar, desigur, ca acum imi voi schimba politica si ma voi axa mai mult pe ele. Nu vreau sa raman la “mana” lu’ feisbuc.
in general cand administrezi un blog/site, e recomandat sa “ataci” si celelalte retele pentru promovare.
Stii cumva pe undeva vreo lista cu toate celelalte retele de promovare?
Păi Linkedin, încearcă! ^.^